Afscheid

21 juni 2013 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Het laatste verslag! Helaas, het zit er op. Met gemengde gevoelens vliegen we morgen weer terug naar Nederland. We zullen heimwee krijgen naar dit prachtige eiland, maar kijken er ook naar uit om familie en vrienden weer live te zien. De tijd lijkt snel te zijn gegaan, maar als we zelf terug denken aan onze aankomst en de eerste tijd hier lijkt dat een hele tijd geleden. Toch hebben we nog heerlijke laatste dagen gehad, er stonden ten slotte nog een aantal dingen op onze to do lijst.

Om te beginnen een muziek middag in het ziekenhuis. De reizende piano kwam in het ziekenhuis en iedereen die graag muziek maakt mocht op zijn instrument meespelen. De piano is een tijd gelden naar Bonaire verscheept en is daarna over het eiland getrokken begeleid door de kinderarts die samen met een beeldend kunstenaar een documentaire heeft gemaakt. Doel; met de muziek de mensen verbroederen. De documentaire hadden we al gezien in Nederland ter voorbereiding op ons vertrek, op een Bonaire avond. Leuk dus om het nu live mee te maken. Erg gezellig en nogmaals blijkt dat ritme en dans hier diepgeworteld zit. Na deze muziek middag is Rian met Sandra naar Curaçao gevlogen voor 2 nachtjes.

Verder hebben we nog gekajakt in de mangroves en hebben we de Brandaris beklommen in het nationaal park. Een berg van 241 meter hoog.  Een flinke klim en af en toe best eng.  Maar uitzicht was de moeite waard!!! Na deze klim hebben we nog een duik genomen om af te koelen.

Zaterdag heeft Rian dmv een borrel op het strand afscheid genomen van haar collega’s van het ziekenhuis en Guus heeft vandaag ijsjes in de klas getrakteerd, vanwege zijn laatste schooldag.

Hiermee zijn we toch echt aan het eind gekomen van ons verblijf. We willen iedereen bedanken hier op Bonaire die er mede voor gezorgd hebben dat we een prachtige tijd hebben gehad, maar ook iedereen die ons via deze site hebben gevolgd en berichtjes hebben achtergelaten.

We zullen het missen

Tera di Solo y suave bientu dushi Bonaire.

1. Henk:
    22 juni 2013
    Wederom genoten van jullie laatste reisverhaal en de mooie foto's. Hierdoor was het gemis minder. Wij zijn blij dat jullie weer terug komen. Als alternatief kan je gewoon met de mooie verhalen en foto's door gaan hoor vanuit de Griegstraat. Wij sturen wel wat zon vanuit Frankrijk naar jullie toe om in de sfeer te blijven. Een heeeeel goede terug reis en we zien en spreken elkaar zondag de 30 e

Kusje C&H
  2. G&G:
    22 juni 2013
    Jammer voor jullie dat het erop zit en nu weer wennen in dit kouwe natte kikkerland. Maar altijd fijn om weer in je eigen huis te zijn. De jongens zullen het wel fijn vinden om hun vriendjes weer te zien. Guus kan nog net even langs school om aan alle kinderen te vertellen hoe het was. En daarna fijn vakantie. Guus en Rian moeten jullie al weer snel aan het werk of hebben jullie ook nog even vrij.
    Jammer dat de verhalen zijn afgelopen. Wat ons betreft mag je best doorgaan Thijs.
    groertjes G&G
  3. G&G:
    groetjes G&G
  4. Corinne:
    22 juni 2013
    Nemen jullie wel wat zon mee? Wij zijn allemaal blij hoor, dat jullie straks weer thuis zijn! Goede reis en tot snel!
    Xx
  5. Larissa:
    22 juni 2013
    Met goede herinneringen naar huis.......goeie reis!! Heb genoten van de reisverslagen......
  6. Weener Dick en Gerda:
    22 juni 2013
    Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben! Wij gaan je verslagen missen Thijs maar wie weet wat voor vervolg dit krijgt. In Nederland wordt naar jullie terugkomst uitgekeken, goede reis!
  7. Saskia en Steven:
    22 juni 2013
    Oh,lieve Thijs,Rian,Guus en Joep, het aftellen is nu echt begonnen, de laatste uurtjes tikken weg...
    Ondanks dat het voor ons kort geleden is dat we jullie zagen, zijn we erg blij als jullie straks weer veilig thuis zijn!
    Wat hebben jullie nog leuke dingen gedaan! De tocht door de mangrove was vast heel mooi en toch nog het park in geweest om de Brandaris te beklimmen, stoer hoor!
    Jullie nemen in ieder geval veel mooie herinneringen mee naar huis!
    Goede vlucht en tot gauw. X
  8. Simone Hament:
    Welkom thuis!
  9. 23 juni 2013
    hoi,wat een geweldige tijd hebben jullie gehad,wat kan die Guus zwemmen zeg,even wennen aan dit geweldig weer maar dat went ook weer snel.fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en nog bedankt ook namens Nol voor de prachtige foto's en video's heel mooi.we hebben \