Troonswisseling op Bonaire

6 mei 2013 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Ook hier op Bonaire werden er koningspelen georganiseerd. In het stadion van Kralendijk kwamen bijna 2000 kinderen (allemaal in oranje T-shirt) bijeen voor deze spelen. In tegenstelling tot de slecht weer berichten die we vanuit Nederland kregen, was het in het stadion bloed heet.

Toen ik Guus weer kwam ophalen en alle spelletjes waren volbracht, werd er nog een estafette run gehouden. De school die deze zou winnen mag in november aanwezig zijn bij het kersverse koningspaar. Omdat Guus de snelste van zijn groep was, mocht hij voor zijn groep meedoen aan de estafette. Na ongeveer 15min stonden alle kinderen klaar en kon de race beginnen. Hoe dit afliep kan je zien in het filmpje!! Maar volgens Guus was zijn school wel 2de geworden?!?!

Tot slot werden alle kinderen nog getrakteerd op een warme maaltijd. Na deze hap was het echt afgelopen en konden we naar huis. Alleen dacht Joep daar anders over. Hij vond die maaltijd er ook wel heel lekker uit zien en wilden niet eerder naar huis voordat hij ook zo’n maaltijd box had gekregen. Zelfs met een kippenpoot van Guus was hij niet tevreden. Gelukkig had een juf er nog ééntje over en kon ook Joep uiteindelijk genieten van een typische Antilliaanse maaltijd.

Op 30april wordt op Bonaire niet alleen Koninginnedag gevierd, maar ook dia di Rincon. Dit is een feest met muziek, cultuur, spelletjes en heel veel eten, maar heeft in principe niets te maken met Koninginnedag.

Rian had op deze dag een dagdienst en hadden we dus afgesproken om daarna (15:00uur) naar Rincon te rijden. Maar helaas had Rian tijdens het werk haar voet verdraaid en kon er niet meer op staan. Het was dus voor haar niet te doen om in Rincon rond te lopen en ben ik dus uiteindelijk alleen met de jongens naar de festiviteiten geweest.’s Avonds hebben we nog op TV de herhalingen bekeken van de troonswisseling.

Afgelopen donderdag is Rian met een aantal collega’s op een bootje gaan vissen. Tenminste…, de mannelijke collega’s hebben nog hun best gedaan om een visje te vangen. Tijdens deze trip kwamen er tientallen dolfijnen rond het bootje zwemmen, een spektakel om te zien! (zie dit --> filmpje--- van Sandra) Ook zijn er foto’s van de dolfijnen onder water gemaakt.  En..., uiteindelijk zijn er 2 vissen gevangen..

Op het strandje van Spice beach werden roze snorren uitgedeeld. De jongens kwamen er mee aangerend “we kunnen een prijs winnen!!” Ze moesten dus met de snor op de foto en er kan 300 dollar gewonnen worden…. We wachten af, ze denken zelf dat ze gaan winnen. (facebooklink)

1. Leonie:
    7 mei 2013
    Wat een leuke dingen allemaal! Haha die Joep. Lekker smikkelen. Hij heeft gelijk. Nog even genieten daar. Lfs van ons
  2. G&G:
    Allereerst een ,.•*¨*•♫♪ ░Hieper de Piep Hoeraaaaaaa░ ♪♫•*¨*•.¸
    voor Joep een hele gezellige verjaardag.
    Mooi om zo tussen de dolfijnen te varen en ik heb genoten van Joep z'n verhaal dat hij vond dat hij ook recht had op een maaltijd. Goed gedaan Joep. Knap van Guus z'n team dat ze 'tweede' waren geworden. Ik hoop ook dat ze de snorrenwedstrijd gaan winnen.
    Wij hebben de kroningsdag gezellig op terras bij Borst gevierd met C&H.

liefs en groetjes G&G
  3. Weener Dick en Gerda:
    7 mei 2013
    Van harte proficiat met Joep zijn 4 de verjaardag! Het gaat snel nu voor jullie, Nika kijkt uit naar de terugkomst van Guus! Nog fijne weken daar! Liefs Dick en Gerda.
  4. Manus en marjolein:
    8 mei 2013
    Hoi Joep! Gefeliciteerd met je 4e verjaardag! We hopen dat je een leuke dag hebt op Bonaire! Jammer natuurlijk dat er geen visite uit Nederland is, maar Bonaire is ook leuk! We genieten erg van jullie verhalen, foto's en films, we weten hoe fijn het daar in de buurt is!
    Geef ook een dikke kus aan je mama, papa en broer en nog een fijne tijd op Bonaire!
    Veel liefs en groetjes van M anus en Marjolein
  5. Nol en mien huisman:
    17 mei 2013
    hallo Allemaal, zo te zien aan de video's en foto's hebben jullie het welnaar de zin daar wat een geweldig weer het is hier koud en het regent steeds.We missen de verhaaltjes van Guus en Joep is ook alweer 4jaar geworden het gaat snel.Voor de rest gaat alles hiet z'n gangetje in de straat,met Toon Teiseling gaat het niet zo best jammer hoor en de FamMarcker gaat naar de Offenbach flat toch weer iets vertrouds weg.Nu ik hoop dat jullie nog even genieten want het is zo weer over,lieve groetjes van Nol en Mien.en een knuffel voor de binken.doei doei.