Vakantie Aruba

15 april 2013 - Oranjestad, Aruba

Even een kort verslagje van onze vakantie op Aruba. Het weer is daar natuurlijk het zelfde als op Bonaire, maar omdat we in een andere omgeving waren, waren we er echt even uit. In principe zag onze dag indeling er elke dag ongeveer het zelfde uit; ’s ochtends rustig aan doen (lekker “chillen” zoals Guus dat noemt) en konden de jongens zwemmen in ons eigen zwembad, rond het middag uur vertrokken we met het autootje om een deel van het eiland te verkennen en aansluitend een strandje te pakken. Ik moet zeggen, de stranden zijn er echt prachtig (vandaar dat het ook zo toeristisch is), alleen hanteren ze op sommige stranden wel absurde ligbedprijzen. ($48 voor 2 bedden en een windschermpje).

Na alle strandjes te hebben gezien, zat de vakantie er weer op en moesten we weer naar het vliegveld. In tegenstelling tot andere vluchten, ging ons toestel perfect op tijd. Helaas was het dit keer geen rechtstreekse vlucht, maar ging deze via Curaçao. En ja…., daar ging het dus fout. Op Curaçao aangekomen, kwamen daar nieuwe passagiers bij. Maar een half uurtje later kregen we te horen dat er motorische problemen waren en dat we naar de vertrekhal moesten. Daar kregen we te horen dat het toestel die avond helemaal niet meer zou gaan vliegen en dat we naar een hotel moesten. Tot overmaat van ramp kwamen we er achter dat de e-reader nog in het toestel zat. Maar omdat er inmiddels niemand meer aanwezig was bij het vliegtuigje kon deze niet meer worden opgehaald. Om 23:30 kwamen we in het hotel aan en konden de jongens eindelijk gaan slapen. Tenminste heel eventjes dan…, om 3:30 werden we alweer gebeld door de receptionist dat de taxi een uur later klaar zou staan.

Ons toestel was nog niet gerepareerd, maar we waren omgeboekt naar een vlucht van een andere maatschappij. Uiteindelijk zette we om 6:30 weer voet op Bonaire en kon Rian nog even slapen, zodat ze ’s middags weer kon werken. Je nergens druk om maken dat hebben we inmiddels wel geleerd hier!

De e-reader waren we wel nog steeds kwijt. Ik heb 4 dagen lang gebeld, berichtjes gestuurd en langs het kantoortje gereden. Overal had ik mijn naam en telefoonnr achter gelaten, maar steeds wist niemand er van af en moest ik het verhaal opnieuw vertellen. En juist op het moment dat ik de hoop had opgegeven lag plotseling de e-reader klaar op het vliegveld, terug gevlogen vanaf Curaçao!! Kunnen we weer lekker verder lezen in onze boeken….

1. Rian:
    16 april 2013
    Ik was echt mee op vakantie hoor!
  2. Anna:
    16 april 2013
    Hahahaha zocht je al in alles hoekjes ;)
    Wat ziet dit er heerlijk uit zeg! Volgens mij moet ik nog eventjes terug om ook Aruba te bezoeken. Wel een avontuur weer met zo een vliegtuigje, brrrrr...! Hoop dat jij ook een beetje hebt kunnen uitrusten met zo een gebroken nacht en dan weer werken Rian!

Liefs An
  3. Jitske Bruning:
    16 april 2013
    Hey familie Jurrjens. Kon ta bai?
    Wat een pech. Leuk om weer van jullie te horen.
    28 april reünie Bonaire maar dan in Nederland.
    Liefs en groetjes.
    Jitske.
  4. Weener Dick en Gerda:
    16 april 2013
    Zo jullie zijn weer een ervaring rijker, wel heerlijk zo met z'n 4 tjes! Gelukkig allemaal weer goed afgelopen, kon Rian ook niet vinden op de foto's, houden we nog tegoed! Liefs van ons.