Halverwege

2 april 2013 - Oranjestad, Aruba

Met Henk en Carla hebben we vorige week zondag het strandje bij Lac Cay bezocht. Dit is een lekker rustig en afgelegen strandje aan de oostkust met elke zondagmiddag live muziek. Maar helaas…, vanwege familie omstandigheden was er juist deze zondag geen muziek.

Verder hebben we met z’n allen een keer bij Spice gegeten en heb ik weer een rondje Rincon met Henk gefietst.

Afgelopen woensdag hebben we toch echt afscheid moeten nemen van onze laatste visite op dit eiland.

Ook heeft Rian afgelopen week afscheid moeten nemen van een aantal collega’s, waarvan de detacheringsperiode in het ziekenhuis erop zat. Zo’n afscheid wordt hier meteen aangegrepen om een feestje te kunnen geven. Dus werd er een BBQ georganiseerd op de één na hoogste berg van Bonaire.

Vorige week vrijdag ben ik als begeleiding met Guus z’n klas mee geweest op excursie. Stinapa ( de PWN van Bonaire ) had een educatief rondje door een bos uitgezet met allerlei vragen over de natuur op Bonaire.

Ook hebben we met zijn allen de tentoonstelling op Guus zijn school bekeken. Elke klas had een thema, groep 1,2 had de noord/zuidpool, groep 2/3 (Guus) had de woestijn, groep 4,5,6, had de jungle en groep 7,8 had Noord-Amerika. De klassen waren mooi versierd en Guus was beretrots op zijn gemaakte kijkdoos!! (zie foto) Dankzij Sandra waren we toch nog aan een schoenendoos gekomen want die hadden wijzelf niet en een doosje van de AH was niet goed genoeg volgens Guus!

De ezels op de foto die is toegevoegd zie je geregeld lopen op Bonaire. Erg leuk want ze komen ook langs je huis en als je het hek open laat staan ook in de tuin. Wat minder is dat ze steeds onze biobak om gooien op zoek naar eten. Dan ligt de hele straat weer bezaaid met afval. Ik blijf opruimen!! met Henk heb ik al een touwtje gespannen om de bakken op zijn plaats te houden maar ook dat werkt niet.

Omdat Guus deze week vakantie heeft en Rian ook vakantiedagen heeft opgenomen, konden we met z’n vieren even wat anders doen. We wilden graag naar de zon. haha! Na wat zoekwerk op internet werd het een weekje Aruba. Afgelopen zaterdag avond zijn we aangekomen met een heel gammel vliegtuigje. De vlucht duurde ongeveer 40min. Op het vliegveld stond een kanarie geel “Kia-tje” voor ons klaar om naar de vakantie villa te kunnen rijden. Helaas was het net donker en konden we dus nog maar weinig van het eiland zien. Wat ons wel meteen opviel was de enorme drukte om ons heen. Gelukkig waren we daar wel al op voorbereid en kwam het dus niet aan als een cultuur schok.

Hoewel de eilandjes Aruba en Bonaire bijna net zo groot zijn(zie bijgevoegde foto) is het verschil tussen het aantal inwoners enorm. Bonaire heeft +/- 17.000 inwoners en Aruba maar liefst 110.000.

Eenmaal in “ons” huis aangekomen kregen we een korte rondleiding/uitleg en hebben we maar een borrel op de vakantie genomen. De volgende dag was het Pasen en dat betekende dus dat alle winkels dicht waren en konden er dus geen eieren worden gekocht voor het Paasontbijt. Met wat zelf meegenomen crackers en rijstwafels hebben we nog een fatsoenlijk ontbijtje kunnen maken, maar echt feestelijk was het niet. Voor Joep en Guus maakte dit niet uit, want die wilden toch zo snel mogelijk in het zwembad duiken dat bij het huis zit. 's middags hebben we nog plastic eieren verstopt (chocola is ook niet handig) en omdat we er niet veel hadden ook maar een paar kerstballen die in het huis lagen als "ei" verstopt.

De foto’s  en de verhalen wat we hier verder op dit eiland beleven, bewaren we voor volgende keer.

1. Larissa:
    2 april 2013
    Wat een leuke avonturen beleven jullie.....en jaloersmakend, de zonnige foto's! Hebben jullie wel eens een paar dagen slecht weer? Bij ons blijft het maar winter en kous!! Stuur maar een pakketje zonneschijn, goed inpakken dan worden we allemaal blij! Veel plezier samen.....
  2. Weener Dick en Gerda:
    2 april 2013
    Wat leuk zo met z'n 4 tjes even een weekje naar Aruba, krijg je nog meer vakantie gevoel! Spannend met zo'n vliegtuigje, gezellig verhaal weer Thijs. De tijd gaat snel, alweer op de helft, geniet nog maar lekker verder, hier is het nog steeds erg koud. Liefs van ons!
  3. Sabine:
    2 april 2013
    Hallo Rian & Thijs, met veel plezier lees ik jullie verhalen. Wat geweldig! Zo ontzettend leuk om jullie avonturen te volgen. Wat maken jullie veel mee. Geniet nog even van dit heerlijke eiland. Dit pakt niemand jullie meer af.

Veel liefs en dikke kus Sabine
  4. Sietske blekkenhorst:
    3 april 2013
    Weer genoten van jullie avonturen.Geweldig toch dat jullie zo,n mooie kans hebben gekregen.
    Geniet van alles.
    Lieve groeten.
  5. T&J:
    3 april 2013
    Hoi lieverds, de rollen zijn nog steeds omgedraaid. Thijs, volgens ons ligt er een nieuwe toekomst voor je. Een baan creëren in de reiswereld van Bonaire en omgeving. Wat zou je daarvan vinden?
    Rian, blijft heer werk doen en vliegt als de vliegende verpleegkundige van eiland naar eiland. Deze reportage van de excursie er leuk en als ik dat zie zou ik willen dat ik weer 7 jaar was.
    Geniet van de komende maanden het vakantie gevoel is zo voorbij.
    Liefs, Ted & Jeanne
  6. Maaike en Lotte:
    3 april 2013
    Ohh wat hebben jullie het heerlijk!!! En wat vervelend om op vakantie naar Aruba te moeten ;-) geniet er maar lekker van!! Hier alles lekker, nog steeds koud, dus een beetje warmte op sturen vanuit daar vinden wij helemaal niet vervelend!!!
    Foto's zien er ook weer goed uit!! geniet ervan!! Dikke kus ons
  7. Nol en mien huisman:
    12 april 2013
    hallo Luitjes, zo te zien hebben jullie het erg naar de zin daar.
    we missen Guus met z'n verhalen maar leuk dat jullie het zo fijn hebben,wat een heerlijk weer kunnen wij nog niet zeggen koud hiet is alles nog bij het oude hoor.geen rare dingen.
    nu wij hopen dat jullie nog een fijne tijd daar hebben geniet er maar van zolang het nog kan.
    lieve groetjes van Nol en Mien.doei doei.