Bezoek van Anna en bordjes schilderen

8 maart 2013 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Hier weer even een berichtje vanaf Bonaire. Wanneer we niet hier hadden gezeten, hadden we nu met de familie Janzen op pad geweest voor het jaarlijkse familie weekendje. Misschien lezen ze het en zijn we er toch even bij. We wensen ze in ieder geval heel veel plezier! Het zal er vast een stuk rustiger zijn nu wij afwezig zijn!

Anna, het jongste zusje van Rian is hier inmiddels alweer een week. Met de jongens hebben we gekeken naar de aankomst van het Arke toestel, waarmee ze aankwam op het strandje onder de landingsbaan. Anna heeft heel wat overwonnen om het vliegtuig in te stappen en we hadden haar gesommeerd om links aan het raampje te zitten zodat ze ons zou zien staan zwaaien. Maar het waaide hard en Anna zat met zweethandjes naar de stoel voor haar te kijken!!!

Ze is hier samen met haar collega Renate, die verblijft in een studio hier in de buurt.  Anna slaapt “lekker” bij de jongens op de kamer op een smal stretchertje. Omdat ze niet elke dag om 6:30uur wakker gemaakt wil worden en ook wel eens wil uitslapen, heeft ze ook al een aantal keren bij Renate gelogeerd.

Het gaat ons hier nog steeds erg goed af. Van heimwee hebben we geen last. We hebben wel weer een paar mensen gedag moeten zeggen. De familie van Sandra is na een lekkere vakantie weer naar huis. En ook Wilma de collega van Rian moest helaas terug naar Nederland. Van beide hebben we afscheid genomen met een Barbeque en lekker eten.

Afgelopen weekend hebben we met Anna een dagje het strand van Sorobon bezocht en daarna wrakhout gesprokkeld (zie foto). Dit omdat Rian met haar collega’s wrakhout ging schilderen voor de “fundrashing”. Op het werk van Rian zijn ze geld aan het verzamelen om de studenten voor de spoedeisende hulp die straks een maand naar Aruba moeten te voorzien van “zakgeld”. Zij gaan daar een stage lopen voor hun spoedeisende hulp opleiding, maar moeten daar in een eigen onderhoud voorzien. Ondanks de vaste lasten op Bonaire en hun gezin wat gewoon doorgaat. Rian heeft daarom met een aantal collega’s bordjes geschilderd (die op Bonaire veel te zien zijn) om deze weer te kunnen verkopen.

Volgende week donderdag zal Anna weer naar huis gaan, maar een paar uur later komen Henk en Carla hier met het vliegtuig om het eiland te bezoeken.

1. Mau Leen Bente Thom:
    11 maart 2013
    Lieve Rian en Thijs... ik zit hier gewoon achter mijn computer te genieten van jullie foto's en verhalen...zo gaaf!! Jullie komen toch nog wel terug hè.... :)
  2. Monique:
    14 maart 2013
    Hi lieverds, het is elke keer weer even wegdromen bij jullie verhalen en geweldige foto's. Jammer dat Anna weer weg is. Gezellig dat Henk en Carla er zijn. Geniet lekker!! X Mo
  3. Manus en marjolein:
    16 maart 2013
    Lieve Rian en Thijs en kinderen
  4. Manus en marjolein:
    16 maart 2013
    Lieve Rian en Thijs en kinderen
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Rian! Natuurlijk ook voor Thijs en de kinderen! Fijn dat Carla en Henk nu bij jullie zijn! We genieten erg van jullie heerlijke reisverhalen! Blijf lekker genieten want voor je t weet ben je weer terug in ons kikkerlandje. Voorlopig zijn we jaloers op jullie met onze kou en lente die maar niet wil komen! Veel liefs en groetjes aan iedereen bij jullie op Bonaire! X x
  5. Weener Dick en Gerda:
    17 maart 2013
    Hoi Rian, van harte proficiat met je verjaardag! Wij wensen jou, Thijs, Guus, Joep, Henk en Carla een hele gezellige dag toe!!!!! liefs Dick en Gerda.
  6. G&G:
    Hoi Rian

,.•*¨*•♫♪ ░Hieper de Piep Hoeraaaaaaa░ ♪♫•*¨*•.¸

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, het lijkt me voor jullie een geweldige ervaring om het daar te vieren. Ik weet hoe het voellt want ik was toen in Suriname ook jarig. Gezellige dat jullie het samen met Carla en Henk kunnen vieren.
    Groetjes aan allen van

Geert en Gerda
  7. Renate:
    Lieve allemaal!

Allereerst van harte gefeliciteerd met je (de) verjaardag (van) Rian! Jammer dat we het niet meer met jullie hebben kunnen vieren. het is hier brrrrr en krijg zowaar heimwee....dank jullie wel voor de gezellige weekjes...de tijd vloog echt te hard voorbij....hele dikke knuf voor jullie en de kiddies!! -x-x-