Park en boot tocht

19 maart 2013 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Helaas hebben we afgelopen donderdag afscheid genomen van Anna en Renate. Toch zitten we komende tijd niet alleen, want Henk en Carla verblijven momenteel op het eiland.

Met Anna en Renate hebben we vorig weekend het nationale park Washington Slagbaai bezocht. Rian en ik hadden het park al een keer bezocht, maar het blijft indrukwekkend.  Gelukkig vonden we uiteindelijk dit keer wel het mooiste strandje op het park. En dat was maar goed ook, want de meiden moesten echt afkoelen!!  Hier zijn we gebleven totdat we door de parkrangers naar de uitgang werden gedirigeerd.

Op de laatste dag van Anna en Renate hebben we nog met z’n allen op het strand gebarbecued. Een BBQ is natuurlijk altijd gezellig, maar wanneer dit plaats vindt op een leuk strandje en een prachtige ondergaande zon, dan is dat helemaal compleet. Het was in ieder geval een perfect afscheid van 2 gezellige meiden.

Afgelopen zondagochtend hebben we op een bootje de verjaardag van Rian gevierd. Hoewel het een gezellig tochtje was, ging dit bijna fout. Nadat we de verjaardagstaart hadden gegeten en even een duik in het water hadden genomen,  besloten we weer verder te gaan varen. Helaas startte de motor niet en waren we tot overmaat van ramp al losgekoppeld van de boei. De harde stroming dreef  ons al snel de open zee op. Gelukkig werkte de telefoon nog wel en werden we na een half uur dobberen door de verhuurder gered. Uiteindelijk bleek het dodemansknopje naar beneden te staan(ik weet zeker dat ik daar niet aan heb gezeten, maar krijg hier wel de schuld van!) Vooral mijn schoonmoeder vond dit voorval niet om te juichen, en werd hoe langer hoe stiller. Na het avontuur hebben we alsnog de vaartocht voortgezet en werd het uiteindelijk toch een succes.

Erg bedankt voor alle felicitaties op wat voor manier ook, Whatsapp, mail, Facebook, sms, Skype  en meegebrachte cadeautjes!!!!

Wat we de komende tijd allemaal met Henk en Carla gaan beleven weten we nog niet, maar dat zal vast in het volgende reisverslag vermeld worden.

Hou trouwens de site deze week goed in de gaten, want er komt weer een filmpje aan!

1. G&G:
    20 maart 2013
    Goh wat zien jullie er goed uit. heerlijk bruin, en wij hier nog steeds met dikke jassen, sjalen en wanten aan. Wat een goed verhaal. Kak ik kan me voorstellen dat je het vreselijk vond op die boot, deed me denken aan Suriname in het kleine bootje over de rivier met piranha's, ha ha ha.
    Geniet maar lekker verder van het heerlijke weer, de familie en het land.
    lieve groetjes G&G
  2. Sietske blekkenhorst:
    Jeetje wat spannend!!!!!!!!!!!!!
    Zie Carla zitten met een bang gezicht........
    Geniet van alles en van elkaar.
  3. Jitske Bruning:
    20 maart 2013
    Hoi lieve allemaal. Ik heb weer met veel plezier en een warm gevoel gelezen en de foto`s bekeken. Wel spannend dobberen in een bootje:-) .
  4. Weener Dick en Gerda:
    20 maart 2013
    Zo dat was spannend, maar gelukkig heel goed afgelopen!!!!! Geniet lekker verder met elkaar! Liefs Dick en Gerda .
  5. Maaike en Lotte:
    20 maart 2013
    Was het een bootje van Joran vd S bv? :)
  6. Coen en Lidy:
    26 maart 2013
    Weer een mooi verhaal en zo herkenbaar! Als we die foto's van Washington slagbaai zien, horen en ruiken we het eiland weer. Fantastisch. Genieten jullie nog maar even verder. Liefs Coen en Lidy.