Carnaval en een bezoek op Klein Bonaire

10 februari 2013 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Vorige week donderdag zijn mijn ouders hier op Bonaire aangekomen. Ze verblijven in de “Lizard inn” dat 5 minuten rijden van ons huis vandaan ligt. Omdat het complex een zwembad heeft, willen de jongens er maar al te graag naar toe. Maar we hebben niet alleen bij het zwembad gezeten, we hebben de afgelopen week zelfs meer gedaan als de hele maand daarvoor! We hebben de toeristische trekpleisters een beetje opgespaard.

Zoals ik in het vorig verslag al had gemeld, zou hier het carnaval beginnen. Ik moet zeggen, het is hier voor zo’n klein eiland een behoorlijke happening. Ze weten van gekkigheid niet wat voor een feesten en optochten ze allemaal moeten organiseren. Er is een lagere scholen optocht, voortgezet onderwijs optocht, kinderoptocht, en een grote optocht. Deze optochten zijn in Kralendijk, maar worden ook in Rincon georganiseerd. Daarbij heb je voor en na een optocht een groot feest. Dat betekent dus, dat je de afgelopen week overal muziek hoort en verklede mensen ziet lopen. In de nieuwe map zitten de foto’s van de kinderoptocht.

De afgelopen jaren deed de school van Guus ook mee met de lagere scholen optocht, maar omdat er te weinig begeleiding was ging dat dit jaar niet door. Wel organiseerde de school een feest middag die in het teken stond van het carnaval. Guus was deze middag goochelaar en mocht voor de hele school een truc laten zien.

Omdat Bonaire een ideaal fiets eiland is, hebben m’n ouders 2 mountainbikes gehuurd. Daarmee hebben ze ondertussen bijna het hele eiland verkend. Afgelopen donderdag ben ik samen met m’n vader een rondje gaan fietsen. Het was een pittige route met flinke klimmetjes, maar ook met prachtige uitzichten.

Eerder deze week sprak ik een vader op Guus z’n school die hier op het eiland voetbalt. Ik heb aangegeven dat wanneer ze nog iemand nodig hadden, ik best mee zou kunnen doen. Donderdag avond spelen ze altijd een wedstrijd in het stadion. Dus ik dacht (na de zware fietstocht) laat ik eens een keertje gaan kijken.

1 min voor tijd bleek dat het team maar 10 man had, en werd ik dus meteen het veld op geroepen. Ik schatte zo in dat ik de jongste zou zijn op het veld en dat ik het niveau wel aan zou kunnen, maar daar had ik me behoorlijk op verkeken. Conditioneel trok ik het wel, maar het zijn allemaal balkunstenaars. Ik was blij dat het eindsignaal klonk en kon ik na deze actieve dag eindelijk met m’n benen omhoog.

Gisteren hebben we met z’n allen (incl opa en oma) Klein Bonaire bezocht. Het is een onbewoond eilandje vlak voor de kust van Bonaire. Er gaat een paar keer per dag een bootje naar het eilandje en dan kan je daar de hele dag relaxen en snorkelen. De dag werd bij m’n ouders afgesloten met patat en kippenpootjes.

Vandaag staat de grote optocht op het programma. Morgen gaat Rian met m’n moeder kanoën en dinsdag gaan we met z’n allen naar het nationale park.

1. Leonie:
    10 februari 2013
    Gezellig allemaal!! Veel plezier met z'n allen. Lfs Leonie
  2. Anna:
    Wat ziet dat er gezellig uit allemaal zeg! Geniet ervan! Liefs Anna
  3. Corinne:
    11 februari 2013
    Dat ziet er allemaal goed uit! Dikke kus van ons!
  4. Jitske Bruning:
    11 februari 2013
    Jullie genieten. Helemaal goed. Ik wordt blij van de foto`s:-)
  5. Petra:
    11 februari 2013
    Ziet er weer super uit. idd erg kleurig en vrolijk dat carnaval. en jullie missen niets betreft het weer ;) Rian je moet wel wat vaker op de foto/video hoor :p
  6. Larissa:
    11 februari 2013
    Hoi goed gebruinde familie......jullie leven als god in "frankrijk".....veel plezier samen. Maar eehhhh, Rian een filmpje van je als zuster Rian, staat hoog op het verlanglijstje van je collega's!!
    Lieve groet, Larissa
  7. Andre'groentjes:
    17 februari 2013
    sorry dat wij niet eerder hebben gereageerd want was op deze datum jarig wij hebben de verhalen inmiddels gelezen .
    maar het gaat er om dat jullie er van kunnen genieten met jullie vieren en dat is het belangrijkste .
    [en dat moet wel lukken zo te zien aan de mooi weer foto's ]
    groetjes jullie overbuurtjes Petra & André.
  8. Sander, Jiska,Sep en Fiene:
    17 februari 2013
    Veel plezier en de groeten aan Ruud en Annemieke!
  9. Weener Dick en Gerda:
    20 februari 2013
    Wat een kleurig geheel, daar worden we blij van! Thijs je verslagen zijn erg gezellig geschreven, kijken weer uit naar de volgende! Liefs Dick en Gerda .