Gelukkig nieuwjaar!

1 januari 2013 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Ten eerste willen we vanaf deze plek iedereen een gelukkig nieuwjaar toewensen en jullie bedanken voor al jullie lieve berichtjes via de mail/sms/Whatsapp/Facebook/etc.

Wij hebben oud & nieuw gisteren met z’n vieren op “Edenbeach” gevierd, waar gratis oliebollen en champagne werd geserveerd. Het is een hele aparte belevenis om in je korte broek naar vuurwerk te zitten kijken.

Ik ga nog even terug naar vorige week toen we nog thuis waren. De kerstdagen waren voor mij(Thijs) om snel te vergeten, want heb deze vanwege koorts vanuit mijn bed moeten beleven. Gelukkig voelde ik me op de dag van vertrek een stuk beter en reden we naar Schiphol voor de vliegreis. Na het inleveren van de koffers moesten de opa’s en oma’s toch echt afscheid nemen van de kinderen. Al is dat ook niet voor al te lang, omdat de eerste ontmoeting alweer aan het eind van de maand gepland staat.

Vanwege fouten tijdens de boeking, zat ik klem tussen andere reizigers 3 rijen achter de rest en dat is voor zo’n lange vlucht niet echt optimaal. Gelukkig wilde een Franse familie met ons ruilen en kon de vliegreis eindelijk beginnen. Hoewel het best een lange zit is(de reis ging via Aruba), ging de reis zeer voorspoedig. Pas bij het landen op Bonaire gingen de lampjes van de mannen uit en dat bracht wel het volgende probleem met zich mee. Want hoe neem je 2 slapende jongens, 4 koffers en alle handbagage mee verdeeld over 2 personen, zonder bagagekarretje in de buurt? Gelukkig stonden Sandra, Kristina en Richard (collega’s van Rian) klaar om te helpen tillen. Ook hebben ze ons geholpen bij de auto verhuur en kregen we nog een korte rondleiding in ons appartement. Tevens hadden ze er voor gezorgd dat we voor de eerste dagen eten in huis hadden. Het appartement is prima. Het bestaat uit een blok van 5 appartementen, maar we zijn de enige momenteel. Waarschijnlijk zijn de meiden (studentes?) op vakantie naar hun thuisland.

Ondertussen hebben we zelf ook boodschappen gehaald. Je heb hier ook een AH(van Tweel) en een Jumbo(Warehouse). Ideaal, alleen moet je heel goed kijken wat je koopt, want er zitten soms behoorlijk dure producten tussen. (kratje bier: $30, stuk kaas $25). Ook heel apart is het gebruik van de elektriciteit hier. Dat gaat met een prepaid systeem. Dat is best onhandig, want je moet dus steeds stroom bij een bepaald punt halen, maar dat maakt je wel bewust van je gebruik zoals van bijvoorbeeld de airco.

Uiteraard hebben we Sandra opgezocht die vlak achter ons woont. Ook Wilma kwamen we tegen (oud collega van Rian) en kennis gemaakt met anderen tijdens de afscheidslunch van Kristina.

Ons verblijf is nu helemaal ingericht, we beginnen onze draai hier te vinden. Het duurt toch wel even om te wennen en daarbij kwam ook dat je vermoeid bent van de reis en niet fit bent. Ik begin nu wel op te knappen.  Rian heeft al een rondleiding in het ziekenhuis gehad, kleren ontvangen en het rooster voor de komende maand. Rian d’r eerste werkdag is morgen (2 januari), dus vandaag willen we nog het eiland verkennen en één van de vele strandjes gaan ontdekken.

1. Anna:
    1 januari 2013
    Wat leuk om jullie eerste reisverhaal te lezen! Thijs, gelukkig heb je nu alle tijd om een beetje lekker uit te rusten en te genieten van het prachtige eiland! Spannend, morgen je eerste dag werken Rian! Heb je er zin in? Oliebollen in het zonnetje, lijkt me inderdaad bijzonder, maar zou graag ruilen met jullie ;)! Hier ontzettende harde wind en regen gehad!

Liefs An
  2. Corinne:
    1 januari 2013
    Hoi, jullie ook de beste wensen! We hebben jullie gister wel gemist hoor... wat een super leuke foto's. Rian, werkse morgen! Dikke kus.
  3. Maaike en Lotte:
    1 januari 2013
    Happy new year!!! Leuk verhaal Thijs, kan helemaal een beetje meegenieten!! Wat een verschil; jullie lekker in korte broek, wij hier met een muts op!! Nieuwjaarsduik was weer een groot succes!! Maar neem aan die van jullie ook? gelukkig niet van die koude voeten en kan Rian ook eens mee!!
    Geniet lekker!! dikke kus aan iedereen!

X Maaike
  4. Henk:
    1 januari 2013
    Vanuit Limmen natuurlijk een gelukkig nieuwjaar en dat Bonaire een succes wordt. Kan niet missen. Vanmiddag de nieuwjaarsduik in Castricum weer beleefd. Voor jullie een makkie in Bonaire met het warme water. Hier kwamen ze er weer blauw uit van de kou. Leuk de foto's. Zou zo de koffers in willen pakken. Wij hopen dat jullie snel in een ritme komen. Rian jij succes morgen en Thijs wat eten we morgen? Boerenkool?
    Tot horens. Dikke kus C&H. Sturen jullie nog even het adres van jullie mooie villa?
  5. Larissa:
    1 januari 2013
    Rian en de mannen, Happy NewYear........wat een heerlijke start van het jaar met warmte, zon en in je korte broek! Heel veel succes morgen met je eerste werkdag! Liefs, Larissa
  6. Lisa Christiani:
    1 januari 2013
    Gelukkig Nieuwjaar! Erg leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie tropische perikelen, en geweldige foto van jullie allemaal in korte broek met oliebollen. Succes met wennen en de eerste werkdag! Groetjes, Tries, Joost, Lisa en Robin.
  7. Saskia en Steven:
    1 januari 2013
    Lieve vrienden,gelukkig nieuwjaar!En het wordt vast een bijzonder jaar.Voor jullie met het "Bonaire-avontuur" en voor ons een grote wens die in vervulling gaat!
    Geweldig om jullie te zien met korte broeken,oliebollen en champagne!
    Op de IPad hebben wij bij de "clock" Bonaire toegevoegd,kunnen we altijd zien hoe laat het is bij jullie en hoe warm....
    Rian,morgen je eerste dag,succes!Je outfit staat je in ieder geval geweldig!
    Veel liefs van ons.
  8. Bart & Denise:
    2 januari 2013
    Lieve Thijs, Rian, Guus en Joep,
    Vanuit het Limburgse heuvellandschap jullie ook de beste wensen met veel goede gezondheid, liefde en geluk voor 2013! Erg leuk om jullie ervaringen te lezen en te zien hoe jullie Bonaire aan het ontdekken zijn.
    Heel veel plezier en geniet ervan!
    Veel liefs Mau & Joan, Friso & Mir, Maart & Cin en Bart & Denise
  9. Ad en Berthie:
    2 januari 2013
    Hoi bofferds. Ten eerste de hele goede, beste wensen, en dat het een superjaar voor jullie mag zijn!(de ingredieenten zijn in ieder geval aanwezig!). Thijs, je hebt toch wel de nieuwjaarsduik gedaan????? Heel vervelend natuurlijk daar. Leuk hoe je het app. beschrijft en de foto's erbij. Gelukkig doet de fiets het nog, mar zo te zien ook wel met pech.Geniet ervan, sterkte met de 1-ste werkdag, en gauw tot ziens/horens/mails. DIKKE KUS, AD En BERTHIE
  10. Leonie:
    3 januari 2013
    Joehoe wat leuk om te lezen en te zien dat het helemaal leuk is daar! Rian, vraag even of ze ook een uitwisselingsproject met de ambu hebben! Dan komen wij ook. Heerlijk! Leuke foto trouwens.
    Veel plezier daar en werkse. We appen.
    Liefs le en kornuiten
  11. Monique:
    Lieve Thijs, Rian en Kids,

Wat ziet het er jaloersmakend geweldig uit daar! Zit je al lekker in je huismannenrol Thijs? Spannend voor Guus; hij moet maandag ook naar school neem ik aan? Veel plezier, niet te bruin worden en liefs aan de kids.
  12. G&G:
    3 januari 2013
    Dit wordt genieten, dat is duidelijk.
    Rian veel succes op je werk en Guus en Joep op school.
    Thijs misschien maar een kookclub of workshop zoeken om met de plaatselijke bevolking in contact te komen.

Biet er van.
  13. T&J:
    4 januari 2013
    Hoi allemaal, We hebben genoten van jullie verslag en natuurlijk de Nieuwjaarsduik. De temperatuur van het water zal dan ook beter geweest zijn dan hier in Nederland. Nu voor Rian hoop ik dat ze geheel hersteld is en jullie nu kunnen genieten. Een geweldige periode toegewenst. Liefs Ted & Jeanne
  14. Sander, Jiska,Sep en Fiene:
    5 januari 2013
    Hoi Thijs, Rian en de jongens, wat leuk om jullie ervaringen te lezen en te zien. Een gelukkig nieuwjaar, veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes van Jiska, Sander, Sep en Fiene.
  15. Luuk:
    6 januari 2013
    Wouw Guus, dat ziet er allemaal cool uit. Veel plezier daar! Boks!
  16. Els Kuiper:
    6 januari 2013
    Thijs: we hebben je gemist tijdens de nieuwjaarsduik! De omstandigheden waren ideaal dit jaar. Nauwelijks wind, en een milde temperatuur op het strand. Na de duik natuurlijk nog een laatste oliebolletje, en een hartverwarmend slokje...
    Volgend jaar ben je er vast weer bij... Gr. Marcel en Els
  17. Floor en Natas: